
Eftersom det är en datauppspelning så har det ingen inverkan att man snabbt svarar ”ja det var därför jag ringde, din idiot” samtidigt som man trycker in ytterligare en etta.
Men det är nu resan börjar på allvar. Oftast en oändlig väntetid avbruten av korta reklamavbrott och en röst som säger att ”det är några samtal före, du är fortfarande placerad i kö”. Jasså?
De som man söker har förstås inget särskilt intresse av att tala med dig så tillvida du inte ska teckna abonnemang eller betala för något, för då är det minsann inga köer eller liknande.
Men nu till det värsta… de flesta kundsupporter som vänder sig till privatpersoner har öppettider när de flesta förväntas sköta sina egna arbeten, d.v.s. mellan kl. 8-17. Gärna med lunchstängt i två timmar också á la CSN. Här snackar vi kundvård och flexibilitet när det är som bäst! De enda som tycks jobba på tider som passar då personer är lediga och har tid är telefonförsäljarna. Märkligt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar